Начало Цветни аспекти Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди
3062
Цветни аспекти

Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди

Галерия „Структура“ събира творби на 12 автори от различни поколения и периоди – от 1992 г. до днес. Изложбата „По-добрата част от нас“ ще бъде открита на 29 февруари и ще продължи до 4 април, съобщават организаторите. В изложбата ще видим творби на Боряна Росса и Олег Мавроматти, Димитър Трайчев, Калин Серапионов, Кирил Прашков, Константин Златев, Красимир Терзиев, Нено Белчев, Нина Ковачева, Правдолюб Иванов, Симеон Симеонов, Явор Костадинов

| 20 Февруари 2024, 12:14 ч.
Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди
Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди
Снимка © Организаторите на изложбата „По-добрата част от нас“

Галерия „Структура“ събира творби на 12 автори от различни поколения и периоди – от 1992 г. до днес. Изложбата „По-добрата част от нас“ ще бъде открита на 29 февруари и ще продължи до 4 април, съобщават организаторите.

В изложбата ще видим творби на Боряна Росса и Олег Мавроматти, Димитър Трайчев, Калин Серапионов, Кирил Прашков, Константин Златев, Красимир Терзиев, Нено Белчев, Нина Ковачева, Правдолюб Иванов, Симеон Симеонов, Явор Костадинов. Куратор на експозицията е  Мария Василева.

Още от рубриката
Обща изложба „Разговор“ на Цеца Георгиева и Нора Леваи ще бъде представена в института „Лист“ в София. Вернисажът е на 8 май с участието на двете приложнички и на изкуствоведа Каталин Т. Над. Организаторите отбелязват, че събитието е по проект на WCC Еurope Creative Exchange Programme и може да бъде посетена до 27 юни.  „Европейската културна програма ни да ...
Вижте повече

От екипа отбелязват, че всички работи се занимават с проявления на насилието - от терора над хора и животни, през политическото регулиране и управляване на обществото (наречено от Мишел Фуко „биополитика“), страховитите проявления на национализма, ролята на медийния шум и манипулациите на киноиндустрията, до войната като негова крайна проява. 

АВТОРИТЕ

Повече от NRD2+
„Софийски солисти“ и Милена Моллова се събират в концерта „Отново заедно“. Събитието е на 21 февруари в зала „България“, съобщават организаторите ...
Вижте повече
Извънредният и пълномощен посланик на Кралство Испания в България Алехандро Поланко ще открие фотографска изложба „Испания и България. Заедно в Европе ...
Вижте повече
Красимир Русев представя артефакти и събития, извадени от контекста на времето, в което са създадени, третирани в светлината на нашата нова реалност. ...
Вижте повече
Романтичната оперета „Страната на усмивките“ на Франц Лехар е новият творчески проект на Музикално-драматичният театър „Константин Кисимов“ във Велико ...
Вижте повече
Сингълът Like That на Фючър, Метро Бумин и Кендрик Ламар оглави класацията „Хот 100" на „Билборд“, съобщи сайтът на изданието. Like That е една от пе ...
Вижте повече
Режисьорът Теди Москов разказа за емблематичната “Комедия на слугите“ в рамките на втората среща от поредицата “Представленията, които ни създадоха“. ...
Вижте повече
Британският принц Хари, син на монарха Чарлз Трети и пети в линията на наследяване на британския престол, официално потвърди, че вече е жител на САЩ, ...
Вижте повече
Представителна изложба с част от наградените творби от националното биенале „Приятели на морето“ гостува в Ямбол. В нея са подредени произведения на с ...
Вижте повече
Елица Гигова, внучка на Николай Хайтов, открива днес самостоятелна изложба в Клуба на културните дейци в Смолян, съобщи председателят му Светозар Каза ...
Вижте повече
Примабалерината на Националната опера и балет на Сърбия Маргарита Черомухина и премиер-балетистът на Софийската опера и балет Емил Йорданов ще си парт ...
Вижте повече
Хозиър оглави класацията на "Билборд" за сингли с песента Too Sweet, съобщава сайтът на изданието. Ирландският певец и автор на песни се изкачи от вто ...
Вижте повече
Шведският град Малмьо, домакин на тазгодишния песенен конкурс „Евровизия“ през май, очаква гости от 80 държави за събитието и се подготвя за възможни ...
Вижте повече
Български и чуждестранни изпълнители ще се включат в тaзгодишното издание на фестивала Open Buzludzha, което ще се състои в района на монумента от осм ...
Вижте повече
Къщата на рапъра Дрейк в Торонто е била обградена от полицията  днес сутринта след стрелба през нощта, съобщи АФП. В публикация в мрежата Х поли ...
Вижте повече
Филми със силни социални послания си поделиха италианските филмови награди "Давид на Донатело" на церемония вчера късно вечерта, състояла се в "Театър ...
Вижте повече
Къщата, в която певецът Фреди Меркюри изживя последните десет години от живота си, се продава, съобщи АП.  "Гардън лодж" - къщата в неоджорджиан ...
Вижте повече
Фотографският проект „Нощни персонажи“, представен в европейската инициатива "Нощ на театрите", ще бъде представен в Рим. Домакин на изложбата ще ...
Вижте повече
В навечерието на Страстната седмица Варненската опера изпълнява емблематичното произведение на Верди „Реквием“ със солисти Йоана Железчева, Михаела Бе ...
Вижте повече
За първи път в България ще прозвучи музиката на украинския композитор Золтан Алмаши. Събитието е на 27 март в тържествената зала на Минна дирекция, в ...
Вижте повече
Художничката и поетеса Ваня Велева подреди в Ямбол четвъртата си самостоятелна изложба, озаглавена „Пробуждане“. Експозицията бе открита тази веч ...
Вижте повече

В средата на 90-те години на ХХ-ти век Правдолюб Иванов създава различни произведения със знамена, повлияни от близкия военен конфликт на територията на съседна Югославия. Обикновено знамето се разпознава като отличителен знак за държавна независимост и национална принадлежност, но покрито с пръст то вече не се отличава от други знамена, защото е неутрално като самата земя, върху която се разпределят държавните територии. С употребата на кал и пръст в „Територия“ (1995), авторът подсказва идеята за „потъпкване“ на всичко, което знамето утвърждава като значимо. 

„Грижете се за оръжието си както за четката си за зъби“ (1995) на Калин Серапионов възниква като реакция срещу насилието в различните му форми, което в средата на 90-те години на ХХ-ти век е ежедневие в България. Локално – престъпните години в началото на прехода, но и международно – разрастващите се конфликти на Балканите. Оръжието е естественият символ на насилието, но в работата се появява под формата на пистолет-играчка, копие на истинския, но който гърми с капси. Поставен е неразделно до друг инструмент на ежедневието – четката за зъби, която използваме през целия си живот.

„Национална каска“ (1992) на Кирил Прашков, макар и създадена преди повече от три десетилетия, като че ли днес е още по-актуална. Национализмите често служат за оправдание на насилието, като го прикриват зад светостта на чистите идеали. В последните години и българското общество затъва в омагьосания кръг на проповедниците на националната идея, която не рядко води ожесточение и граждански войни.

Работата на Нина Ковачева е част от серия рисунки (2015), за чието заглавие е използвано наименованието на една визионерска поема на Уилям Блейк The Marriage of Heaven and Hell. Художничката развива този мотив, за да ни внуши, че няма невинни. Дори тези, които изглеждат такива и си играят с пластмасови пистолетчета, могат да се превърнат в чудовища. Изолирани и самотни, героите сменят ролите си; комиксът се превръща в реалност и обратното. 

В „Кръвно отмъщение 1“ (2006) Боряна Росса и Олег Мавроматти разиграват дуел помежду си, като се застрелват с водни пистолети, напълнени със собствената им кръв. Между стремежа към убийство и самоубийствения акт границата е съвсем тънка.

В „Движение в задния план“ (2007/2008) Красимир Терзиев проследява тримесечното пътуване на около 300 българи, наети от "Уорнър брос" като “специализирана масовка” за заснемането на бойните сцени във филма „Троя“ (2004). Всеки от тях заминава за Мексико с различни мотиви и мечти, но в крайна сметка остава спомена от бойните сцени, които излизат напълно извън контрол и се превръщат в реални битки с бягащи коне, разярени противници и дъждове от стрели над главите, с последствия като счупени крайници, рани и гигантско количество истинска или гримирана кръв. Точно като вòйните от Илиада, статистите се връщат у дома със своите бойни трофеи под формата на фотографии и видео записи. Комбинацията от тези изображения-трофеи и личните им истории, заедно с картите на движението на продукцията и метафоричните фигури оформят разказ, който поставя под въпрос самоидентифицирането на личността в един инсцениран от глобалната филмова индустрия конфликт, който далеч надхвърля границите на филма.

От 2019 г. Нено Белчев работи върху пълнометражен „не-филм“, рисуван на ръка. Почти всички рисунки са свободни копия на известни произведения или на работи на самия автор. Без изключение са свързани с темата за насилието. В тях са включени всички важни герои и антигерои на човешката цивилизация от древността до наши дни, много от тях погледнати през очите на велики художници.

Скулптурата „Възхвален“ (2019) на Константин Златев е съставена от осакатените останки на играчка (детска количка), възкресена с парче военна униформа, закичена със съответните военни знаци и отличия. Визуално тази творба е пряко свързана с множество артефакти, намерени след бомбардирането на Хирошима и най-директно с известния „Shin’s Tricycle“ (“Колелото на Шин” – Шин е тригодишно момченце, убито от атомната бомба и погребано от баща му с любимата му играчка). Творбата цели да провокира размисъл относно парадокса на идеята, че човешкото страдание може да бъде лесно компенсирано с чувството за чест, героизъм и величие. 

Явор Костадинов реагира на конкретни случки, намерени фотографии и перманентни ситуации, като например насилието над животни. По-директни или по-метафорични, неговите работи (2017-2020) създават една еклектична картина, напълно адекватна на света, в който живеем.

Димитър Трайчев започва работата си по дигиталната серия на пленер по живопис в Благоевград през 2023 г. Очевидно пленерите не са каквито бяха, защото реалността, която дебне зад стените на собствения дом е жестока. Увлечен от съвършенството на оръжията, които сеят смърт, художникът „естетизира“ ужаса на войната, иронизирайки наивното усещане, че тя няма да ни застигне и засегне.

Скулптурата „С висяща пъпна връв“ на Симеон Симеонов претендира за екзистенциално вглеждане в собствената плът и същност. Направена от евтини, замърсяващи околната среда материали, тя задава въпроси за началото и края, за това от къде сме тръгнали и накъде вървим. 

/ВСР

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Кюстендил и Първата световна война
Изложбата "Кюстендил и Първата световна война" беше открита днес в галерията в кюстендилското село Раждавица. Експозицията тематично е свързана с Кюстендил като главна квартира на ...
Официално открита е новата представителна експозиция на Художествената галерия в Казанлък
Официално открита е новата представителна експозиция в централната сграда на казанлъшката Художествена галерия. Тя е озаглавена „Избори“ и бележи завършека на важен ета ...
Борис Христов: Биография
„Всички роли съм изпълнявал с любов. Иначе едва ли щях да бъда „нещо“ в изкуството. Но любимата ми? Казвам веднага – Борис Годунов!“, казва оперният певец Борис Христов. Днес се на ...
Белгийски пианист пресъздава българска музика с гласовете на Нина Николина и Любо Киров
Изненада подготвя Даниел Верстапен за двойния си концерт в България. Пред българската публика белгийският пианист ще представи на живо своя поглед върху автентичната народна песен ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени в институцията, предаде ДПА. Общо 626 от около 1500 изчезнали или откраднати предмета вече са наме ...
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Тейлър Суифт се завърна начело на британската класация за албуми с The Tortured Poets Department, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовет ...
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Националният политехнически музей посрещна първи посетители в обновения кабинет по физика
Националният политехнически музей (НПТМ) посрещна първите гости в обновения демонстрационен кабинет по физика, въпреки че все още се осъществяват финални довършителни дейности, съо ...
Продължение на анимационния филм "Моят съсед Тоторо" ще бъде показано в Кан
Четири непоказвани досега късометражни филма на японското студио "Гибли", което ще получи почетна "Златна палма" в Кан, в понеделник, 20 май, ще бъдат представени на фестивала, вкл ...
Тикер в 01:00 ч.
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени ...
Начало Цветни аспекти
3062
Цветни аспекти

Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди

В изложбата ще видим творби на Боряна Росса и Олег Мавроматти, Димитър Трайчев, Калин Серапионов, Кирил Прашков, Константин Златев, Красимир Терзиев, Нено Белчев, Нина Ковачева, Правдолюб Иванов, Симеон Симеонов, Явор Костадинов.Куратор на експозицията е  Мария Василева.От екипа отбелязват, че всички работи се занимават с проявления на насилието - от терора над хора и животни, през политическото регулиране и управляване на обществото (наречено от Мишел Фуко „биополитика“), страховитите проявления на национализма, ролята на медийния шум и манипулациите на киноиндустрията, до войната като негова крайна проява
| 20 Февруари 2024, 12:14 ч.
Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди
Галерия „Структура“ събира творби на автори от различни поколения и периоди
Снимка © Организаторите на изложбата „По-добрата част от нас“

Галерия „Структура“ събира творби на 12 автори от различни поколения и периоди – от 1992 г. до днес. Изложбата „По-добрата част от нас“ ще бъде открита на 29 февруари и ще продължи до 4 април, съобщават организаторите.

В изложбата ще видим творби на Боряна Росса и Олег Мавроматти, Димитър Трайчев, Калин Серапионов, Кирил Прашков, Константин Златев, Красимир Терзиев, Нено Белчев, Нина Ковачева, Правдолюб Иванов, Симеон Симеонов, Явор Костадинов. Куратор на експозицията е  Мария Василева.

От екипа отбелязват, че всички работи се занимават с проявления на насилието - от терора над хора и животни, през политическото регулиране и управляване на обществото (наречено от Мишел Фуко „биополитика“), страховитите проявления на национализма, ролята на медийния шум и манипулациите на киноиндустрията, до войната като негова крайна проява. 

АВТОРИТЕ

Повече от NRD2+

В средата на 90-те години на ХХ-ти век Правдолюб Иванов създава различни произведения със знамена, повлияни от близкия военен конфликт на територията на съседна Югославия. Обикновено знамето се разпознава като отличителен знак за държавна независимост и национална принадлежност, но покрито с пръст то вече не се отличава от други знамена, защото е неутрално като самата земя, върху която се разпределят държавните територии. С употребата на кал и пръст в „Територия“ (1995), авторът подсказва идеята за „потъпкване“ на всичко, което знамето утвърждава като значимо. 

„Грижете се за оръжието си както за четката си за зъби“ (1995) на Калин Серапионов възниква като реакция срещу насилието в различните му форми, което в средата на 90-те години на ХХ-ти век е ежедневие в България. Локално – престъпните години в началото на прехода, но и международно – разрастващите се конфликти на Балканите. Оръжието е естественият символ на насилието, но в работата се появява под формата на пистолет-играчка, копие на истинския, но който гърми с капси. Поставен е неразделно до друг инструмент на ежедневието – четката за зъби, която използваме през целия си живот.

„Национална каска“ (1992) на Кирил Прашков, макар и създадена преди повече от три десетилетия, като че ли днес е още по-актуална. Национализмите често служат за оправдание на насилието, като го прикриват зад светостта на чистите идеали. В последните години и българското общество затъва в омагьосания кръг на проповедниците на националната идея, която не рядко води ожесточение и граждански войни.

Работата на Нина Ковачева е част от серия рисунки (2015), за чието заглавие е използвано наименованието на една визионерска поема на Уилям Блейк The Marriage of Heaven and Hell. Художничката развива този мотив, за да ни внуши, че няма невинни. Дори тези, които изглеждат такива и си играят с пластмасови пистолетчета, могат да се превърнат в чудовища. Изолирани и самотни, героите сменят ролите си; комиксът се превръща в реалност и обратното. 

В „Кръвно отмъщение 1“ (2006) Боряна Росса и Олег Мавроматти разиграват дуел помежду си, като се застрелват с водни пистолети, напълнени със собствената им кръв. Между стремежа към убийство и самоубийствения акт границата е съвсем тънка.

В „Движение в задния план“ (2007/2008) Красимир Терзиев проследява тримесечното пътуване на около 300 българи, наети от "Уорнър брос" като “специализирана масовка” за заснемането на бойните сцени във филма „Троя“ (2004). Всеки от тях заминава за Мексико с различни мотиви и мечти, но в крайна сметка остава спомена от бойните сцени, които излизат напълно извън контрол и се превръщат в реални битки с бягащи коне, разярени противници и дъждове от стрели над главите, с последствия като счупени крайници, рани и гигантско количество истинска или гримирана кръв. Точно като вòйните от Илиада, статистите се връщат у дома със своите бойни трофеи под формата на фотографии и видео записи. Комбинацията от тези изображения-трофеи и личните им истории, заедно с картите на движението на продукцията и метафоричните фигури оформят разказ, който поставя под въпрос самоидентифицирането на личността в един инсцениран от глобалната филмова индустрия конфликт, който далеч надхвърля границите на филма.

От 2019 г. Нено Белчев работи върху пълнометражен „не-филм“, рисуван на ръка. Почти всички рисунки са свободни копия на известни произведения или на работи на самия автор. Без изключение са свързани с темата за насилието. В тях са включени всички важни герои и антигерои на човешката цивилизация от древността до наши дни, много от тях погледнати през очите на велики художници.

Скулптурата „Възхвален“ (2019) на Константин Златев е съставена от осакатените останки на играчка (детска количка), възкресена с парче военна униформа, закичена със съответните военни знаци и отличия. Визуално тази творба е пряко свързана с множество артефакти, намерени след бомбардирането на Хирошима и най-директно с известния „Shin’s Tricycle“ (“Колелото на Шин” – Шин е тригодишно момченце, убито от атомната бомба и погребано от баща му с любимата му играчка). Творбата цели да провокира размисъл относно парадокса на идеята, че човешкото страдание може да бъде лесно компенсирано с чувството за чест, героизъм и величие. 

Явор Костадинов реагира на конкретни случки, намерени фотографии и перманентни ситуации, като например насилието над животни. По-директни или по-метафорични, неговите работи (2017-2020) създават една еклектична картина, напълно адекватна на света, в който живеем.

Димитър Трайчев започва работата си по дигиталната серия на пленер по живопис в Благоевград през 2023 г. Очевидно пленерите не са каквито бяха, защото реалността, която дебне зад стените на собствения дом е жестока. Увлечен от съвършенството на оръжията, които сеят смърт, художникът „естетизира“ ужаса на войната, иронизирайки наивното усещане, че тя няма да ни застигне и засегне.

Скулптурата „С висяща пъпна връв“ на Симеон Симеонов претендира за екзистенциално вглеждане в собствената плът и същност. Направена от евтини, замърсяващи околната среда материали, тя задава въпроси за началото и края, за това от къде сме тръгнали и накъде вървим. 

/ВСР

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Кюстендил и Първата световна война
Официално открита е новата представителна експозиция на Художествената галерия в Казанлък
Борис Христов: Биография
Белгийски пианист пресъздава българска музика с гласовете на Нина Николина и Любо Киров
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Авансцена
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Цветни аспекти
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.